Day 2 - Reisverslag uit Granby, Verenigde Staten van Martinmaritte - WaarBenJij.nu Day 2 - Reisverslag uit Granby, Verenigde Staten van Martinmaritte - WaarBenJij.nu

Day 2

Door: Maritte van den Wijngaard

Blijf op de hoogte en volg Martinmaritte

13 Juli 2015 | Verenigde Staten, Granby

Om 6.15 was ik vanmorgen alweer wakker. Allereerst even het nieuws gecheckt op mijn telefoon en me daarna nog even een Kerr omgedraaid. Om 7.30 zijn Martin en ik op gaan staan. Vervolgens even een douche gepakt. We hadden de avond ervoor met Bob afgesproken om op tijd op te staan.
, om zo in het ritme te komen en om zoveel mogelijk aan onze dagen hier te hebben.

Bob heeft ons een lekker ontbijt gemaakt. Alles in Amerika is 'bigger' dan in Nederland. Zo ook een kop koffie in de morgen. Bob vroeg of ik een kleine of grote koffie wilde. Ik zei doe maar een kleine ( klein is hier gelijk aan een large koffie in Nederland;)). We hebben heerlijk ontbeten met eggs and toast. Na het ontbijt hebben we een bezoek gebracht aan ' Quabbin reservoir'. Op het punt dat we zouden vertrekken belde Bobby ( de zoon van Cindy en Bob) en nodigde hij ons uit om s' middags te gaan varen met zijn boot en om te grillen. Dus snel op naar 'Quabbin reservoir', zodat we ook voldoende tijd hadden om daar rond te kijken, zodat we rond het middaguur met Bobby konden meeten. Sinds 9/11 is dit natuurgebied beschermd en mag je er niet meer met de auto over de brug rijden. We hebben daar rondgelopen en veel mooie foto's gemaakt. De omgeving waar Bob en Cindy wonen is zo mooi en groen en stil. Echt genieten hier!!! Het water bij Quabbin reservoir loopt tot aan Boston aan toe en je kunt er zo ver kijken. Echt bizar en ongelooflijk!! Bob zou deze avond meedoen aan een run in Westfield en vroeg of Martin ook mee wilde doen. Het zou een run worden door een park in Westfield van 3 Miles ( ongeveer 4,8 km). Dit zou een goede voorbereiding zijn op de 4 mijl voor Martin en het zou een mooie run worden. Bij deze gaf Martin zich op voor vanavond.

Nadat we Quabbin reservoir hebben bezocht zijn we snel op huis aangegaan om zwemkleding en water op te halen. We zijn toen van Granby naar Westfield gereden. Hier hebben we Bobby huis bezocht en ons verbaasd over zijn grote tuin! Dit os niks in vergelijking met onze tuintjes in Nederland. Bobby vroeg of hij zijn grill mee zou brengen, zodat we hotdogs en hamburgers konden maken. Dit hoefde hij natuurlijk maar 1 keer ge vragen. Great idea Bobby! We hebben deze middag zoveel plezier gehad op het water. Bobby had zijn wakeboarden en donut voor achter de boot mee. Bobby heeft 1 keer voor gedaan hoe wakeboarden werkte. Hierna was het mijn beurt. De eerste keer lukte het mij niet om op te staan. Bobby heeft mij toen een paar tips and tricks gegeven en de tweede keer! lukte het mij om te wakeboarden. Ik denk day het lukte, omdat het hetzelfde gevoel is als snowboarden.Martin heeft het ook een aantal keer geprobeerd, maar het was toch te lastig om overeind te komen. Bobby heeft toen de tube opgehaald. Nu was het Martin zijn beurt om plezier te maken op het water achter de boot.

Vervolgens heeft Bobby de boot aangelegd en hebben wij een mooie plekje aan de kant in de schaduw gezocht. Bobby zette zijn grill klaar en starte met het maken van snacks voor ons. Hij heeft ons van heerlijke broodjes hotdog en hamburgers voorzien. Na het snacken zijn we langzaam met de boot teruggekeerd. We moesten namelijk ook redelijk op tijd terug zijn voor de run van die avond.

Eenmaal thuis aangekomen hebben de mannen een korte powernap genomen en zich klaargemaakt voor de wedstrijd. Zo rond 17.30 zijn we richting Westfield gereden. Hoer zou om 18.30 de run starten. Voor de run heeft Martin zich ter plekke ingeschreven en kennis gemaakt met een aantal running mates van Bob. 18.30 ready for the run and GO!! Martin heeft de run in 24.43 gelopen en Bob had een tijd van 25.55. Beide heren hebben het supergoed gedaan. Na de run zijn we naar het centrum van Westfield gereden en hebben we pizza gegeten bij het favoriete restaurant van Bob & Cindy. We hebben 2 small pizza's genomen, maar ze waren (zoals we hier nu wel een beetje gewend zijn:p) HUGE. Cindy en ik gebben daarom een groente pizza gedeeld en Martin en Bob een pizza met veel vlees. Na geg eten zijn we op huis aangegaan. Iedereen was vrij moe en we zijn dus meteen gaan slapen. De volgende ochtend zouden we vroeg de Skinner Mountain beklimmen en daar zouden we van het prachtige uitzicht gaan genieten.

• 16 Juli 2015 - 07:33

Esther & Tom:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Heel veel plezier nog