Vertrek, reis en aankomst (day 1) - Reisverslag uit Granby, Verenigde Staten van Martinmaritte - WaarBenJij.nu Vertrek, reis en aankomst (day 1) - Reisverslag uit Granby, Verenigde Staten van Martinmaritte - WaarBenJij.nu

Vertrek, reis en aankomst (day 1)

Door: Martin & Maritte

Blijf op de hoogte en volg Martinmaritte

13 Juli 2015 | Verenigde Staten, Granby

12 juli 2015

Ring ring, het is de wekker. Het is 5 uur in de ochtend. We moeten opstaan. We hebben nog een klein uurtje om de laatste dingetjes in te pakken (lees opladers e.d), een douche te nemen en een ontbijt te pakken. Martin geeft gisterenavond de koffers al even gewogen ( lees:'dat is namelijk wel nodig met een vrouw' ), de handbagage was veel te vol en er moest dus nog even overgepakt worden.

Alles ready, op naar Schiphol!

Aangekomen op Schiphol rond 8 zijn we richting de incheckbalies gegaan en hebben de koffers weggebracht. Gelukkig had Martin de dag ervoor al ingecheckt, dus we konden aansluiten in de kortste rij. Goed begin van de dag. Nu kon het avontuur beginnen. Zoals het echte Nederlanders befaamd waren wij in het bezit van een plastic tas ( lees ah tas vd hamsterweken, typicalliy dutch;)) met water, blikjes drinken, kaas, worst enz... We kwamen sneller dan verwacht bij de douanes aan. Dus de blikjes fanta en cola werden snel opgedronken. Het feest kon beginnen. Marit was binnen 1 minuut door de douane met haar bagage. Martin gekleed in de stijl van Hazes ( lees: joggingbroek en sneakers) werd uit de rij gepikt om te fouilleren. Gelukkig werd er niks gevonden en konden we erna meteen dit.

Bij de winkeltjes nog even een cadeautje voor haley (dochter van Bob & Cindy) gescoord (een handtas met de tekst van Amsterdam). Maritte heeft nog een paar tijdschriften gekocht (scheelt namelijk kilo's in de handbagage;)). En toen Harry up naar de gate. We vertrokken op Schiphol vanaf gate D10. Aangekomen bij de gate begon de hele poppenkast weer opnieuw. Martin (a la André Hazes) kreeg nu een uitgebreide bolletjes controle en werd helemaal uitgekleed van top tot teen, figuurlijk dan hè. Dit was ook wel te verwachten en Martin zal dus niet meer zo snel met een trainingsbroek gaan vliegen, haha...

10.45 vertrek vanaf Schiphol. We waren nog amper opgestegen of de eerste maaltijd werd al geserveerd. We konden kiezen uit pasta of kip met rijst. Martin koos de pasta en Maritte koos voor de kip met rijst. Het was erg smaakvol, voor hoever je dit natuurlijk mag verwachten voor vliegtuig voedsel. Na het eten zijn we allebei even lekker ingedommeld. We werden na 2 uur gewekt voor de snack die geserveerd werd. Dit waren nootjes en chocolade ijs. Jammie dat ging er goed in. Hierna even een tijdschriftje gelezen en weer lekker gaan slapen. 2 uur voor landing hebben we de laatste snack ontvangen (lees: een wrap en een hot brownie!!!). Vlak hierna werd er omgeroepen dat we aan de landing zouden beginnen. Om 13.25 ( Usa tijd: 7.25) kwamen we aan op Philadelphia AirPort. Hier moesten we tot 15.15 wachten op de doorvlucht naar Boston.

Om 15.15 vertrok vlucht US 1767 met eindbestemming Boston met maritte en martin aan boord ( en nog veel meer andere passagiers natuurlijk;)). Om stipt 17.00 zijn we geland op Boston Logan International AirPort. Martin liep richting de bagage punten en ik ging in de tussentijd nog ff naar de toiletten. Op het moment dat ik bij de bagagepunten aankwam zag ik daar martin staan bij Bob & Cindy. Dat was echt een ' amazing moment', zoals ze dat zo mooi noemen hier. Super om deze mensen na 2 jaar weer te zien en wat geweldig dat ze ons vanaf de AirPort ophaalden.

Vanaf het vliegveld was het 1 uur en 40 minuten rijden naar Granby. De plaats waar Bob & Cindy wonen.

Aangekomen bij het huis van Bob en Cindy hebben wij eerst verbaasd gekeken naar het feit dat ze gewoon een zwembad in de tuin hebben. Dat wordt sowieso één dezer dagen een sprong er in wagen! Nadat we ons hadden opgefrist en de koffers hadden neergezet hebben Bob en Cindy ons meegenomen voor diner buiten de deur. We gingen naar hun favoriete eetgelegenheid hier in de omgeving. We zijn wezen eten bij Macarthys In belchertown.Na een lange en best vermoeide reis hebben we hier om 19.17 (Amerikaanse tijd, dus in NL was het al 1.17 in de nacht!) ons eerste biertje gehad. Aangezien wij er hier voor ons doen jong uitzagen moesten wij onze id tonen. Geen enkel probleem en Martin heeft een corona besteld en maritte een lokaal zomers biertje. Dit was echt genieten! Vervolgens eten besteld Martin had een vis burger, ik en Cindy een terriyaki wrap met onion rings (jammie!; dit waren echt de beste onion rings die ik ooit heb gehad) en Bob had zijn vaste recept 'chicken wings' met blue cheese saus. Na het eten zijn we lekker op huis aan gegaan. Eenmaal thuis aangekomen zijn we ook meteen op bed gegaan. De vermoeidheid kwam toen echt naar boven. Met Bob hadden we de afspraak gemaakt om de volgende dag om 8 uur op te staan en een mooie natuurgebied te gaan bezoeken. Dus voor eerst welterusten!

• 15 Juli 2015 - 17:10

G.de Vreede-de Rooy:

Lieverds,
    Vanmorgen bij mam bakkie wezen halen. Schilder is nog druk bezig.
    Ilse vertelde me dat jullie een reisverslag gingen maken. Oma is natuurlijk heel
    nieuwsgierig hoe het jullie vergaat. Leuk om dit verslag te lezen. Nu dus op naar New York,