Walmart, Ashley Pond en kampvuur (day3) - Reisverslag uit Granby, Verenigde Staten van Martinmaritte - WaarBenJij.nu Walmart, Ashley Pond en kampvuur (day3) - Reisverslag uit Granby, Verenigde Staten van Martinmaritte - WaarBenJij.nu

Walmart, Ashley Pond en kampvuur (day3)

Door: Maritte vd Wijngaard

Blijf op de hoogte en volg Martinmaritte

14 Juli 2015 | Verenigde Staten, Granby

Walmart, Ashley reservoir en kampvuur (day 3)

Op het moment dat ik dit stuk schrijf is het hier 21.30 uur. Ik zal proberen om kort te schrijven wat we vandaag allemaal hebben gedaan. Vanmorgen hadden we om 7.30 de wekker gezet, maar ik was al eerder wakker. Snel een douche gepakt en daarna was Bob al op ons aan het wachten in de keuken om ons een Amerikaans ontbijt te maken. Vandaag stond eieren met bacon op het ontbijtmenu. We zijn nog niet helemaal gewend aan de porties hier. Alles is zo veel groter dan in Nederland. Na dit stevige ontbijt zijn we met Bob naar een winkelcentrum in de buurt gereden om te kijken of wij hier een prepaid telefoonkaart konden kopen. Dat is handiger voor de komende weken. Bob zei dat de misschien telefoonkaarten bij Walmart zouden verkopen. Dus hup op naar Walmart (Daar moet tenslotte iedereen eens een keer geweest zijn!). Helaas hadden ze hier geen telefoonkaarten, maar toch gaaf om deze winkel eens gezien te hebben. Onderweg hebben we stop gemaakt bij Atkins Farm Country Market. In dit gebied hebben ze veel boeren met groentewinkels bij hun boerderij waar ze verse producten van het land verkopen. Zo ook Marple syrup (esdoornsiroop of ahornsiroop). Het wordt door de Amerikanen gebruikt over de pancakes en is zo anders dan de siroop die wij in Nederland kennen. Bob heeft een flesje gekocht, zodat we dat de volgende dag konden proberen bij ons ontbijt.

Vervolgens heeft Bob ons meegenomen naar Ashley reservoir. Hier zal Bob donderdag meedoen aan een run. Helaas zijn wij er dan niet meer. Bob stelde voor om de route van de run (3 mile) te wandelen door dit mooie natuurgebied. Het weer was wat wisselvallig, maar perfect voor deze wandeling. Tijdens deze wandeling hebben we erg genoten van dit prachtige natuurgebied en hebben Martin & Bob de nodige foto's gemaakt.

Vervolgens zijn we naar de Holyoke Mall gereden om daar een prepaid kaart te scoren. Vervolgens zijn we met Bob meegegaan naar een butchery (slagerij) waar Bob steaks heeft gescoord om vanavond te gaan grillen.

Het was nu in de middag en we zijn op huis aan gegaan. Vervolgens thuis geluncht met de leftovers van gisteren en eergisteren. Geniaal dat je hier een doggybag meeneemt met het eten dat je niet opkrijgt! Na de lunch heeft Bob ons een American Ice Cream gemaakt (lees: een grote kom ijs met veel slagroom en chocolade en caramelsaus). Hierna hebben we allemaal een powernap gedaan.

En toen was het alweer aan het begin van de avond. Vanavond hadden Bob en Cindy iedereen uitgenodigd om bij ze komen grillen. Erg leuk om de ' husband to be' Jason ( verloofde van Haley) en zij dochtertje Madison te ontmoeten. Verder natuurlijk hartstikke gezellig om een avond met de hele familie Le Page door te brengen. Bob heeft een groot kampvuur in de tuin en hier hebben we steaks gegrild en aardappel gepoft. Het begon te regenen, dus we hebben binnen gegeten. Ook had Cindy heerlijke maïskolven bereidt. Na het eten zijn we buiten gaan zitten bij het zwembad, het was namelijk alweer droog. Bob en Madison zijn gaan zwemmen en wij hebben rond het zwembad gechilld. Het favoriete drankje van Jason, Haley en Bob is dubbel wodka lemonade. Tijd voor mij om dit ook eens te proberen. Martin is een nieuwe fan van Samuel Adams Beer! Hij heeft meerdere varianten geprobeerd, maar toch is de regular zijn favoriet.

We hebben vervolgens nog een uurtje bij het kampvuur gezeten en gekletst met elkaar onder het genot van drankjes. Ik heb gezellig gespeeld met Madison (echt een super schattig en slim meisje) en Martin heeft gekletst met Jason en Bob. Bob en Cindy waren verbaasd dat soft drugs legaal is in Amsterdam en dat je het mag gebruiken op straat. Elke keer wanneer Jason en Martin het hadden over een coffeeshop, waren zij in de veronderstelling dat het over een plaats ging waar je koffie kon drinken. Martin en Jason ,moesten lachen en hebben uitgelegd wat een coffeeshop is in Nederland. En zoals aan alles een einde komt. Ook aan deze dag. Bobby, Haley, Madison en Jason gingen op huis aan, dus tijd om afscheid te nemen. We hebben de afspraak gemaakt dat ze over een aantal jaren maar Nederland komen. Haley zei ' we komen op jullie bruiloft' , dus nu is het afwachten op dat moment voor mij haha... Voor nu eerst GOODNIGHT!